Nilai Diri

Kita yang membentuk bagaimana orang melihat kita. Kita boleh jadi peramah, baik hati, sombong, pemarah, bijaksana, dan macam-macam lagi dalam pandangan orang lain.

Bagaimana anggapan orang pada kita, itulah nilai diri kita. Nilai diri kita dapat diukur dengan pelbagai cara, dan antara cara ukuran yang paling popular ialah Net Worth. Contohnya Net worth Warren Buffett adalah US$ 85.6 billion.

Nilai diri Warren Buffett meningkat kerana dia memilih untuk tumbuh dan berkembang dalam bidang pelaburan. Dia sangat bernilai dalam dunia pelaburan. Dan itulah pandangan orang lain pada Warren Buffett. 

Tapi, tahukah kita apa yang Warren Buffett sering katakan pada dirinya? Invest like a Champion Today. Itulah minda yang saya fikir menjadi penyumbang utama kepada kejayaan Warren Buffett dalam dunia pelaburan.

Kita juga boleh mengukur nilai diri kita seperti apa yang dilakukan oleh Blogger Malaysia yang ada dalam senarai saya ini. Nilai diri kita meningkat bergantung pada impak yang kita buat ke dalam kehidupan orang lain.

When your self-worth goes up, your net worth goes up with it. - Mark Victor Hansen

 

Nilai Diri

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel